EĞİTİMDE OYUN, OYUNLAŞTIRMA VE DİJİTAL OYUN TASARIMI SERTİFİKA PROGRAMI
Eğitimin Amacı:
Eğitimde oyunlaştırma ilk olarak oyunu genel hatlarıyla anlatan, tartışan ve ilgili kavramlar ve teoriler hakkında düşündüren bir eğitim olarak başlar. Ardından oyun elementleri, mekanikleri, bileşenleri ve dinamikleri ile oyun ve oyunlaştırma arasındaki bağlantıyı kurmaya çalışarak kavramı oluşturan psikolojik ve teorik altyapıyı vermeye çalışır. Sonrasında katılımcıları oyunlaştırma tasarımına doğru uygulamaya yönelik etkinliklerle uğraştırırken oyunların ve oyunlaştırmanın eğitimde nasıl kullanılabileceğine dair fiziksel ve dijital örneklerle birlikte son yıllarda karşımıza çıkan yapay zeka araçlarının kullanımını da içeren bir eğitimdir. Katılımcılar oyunlaştırma kavramını ve onu çevreleyen unsurları öğrenirken, çeşitli etkinliklerle de öğrendiklerini uygulayabilecekleri ortamlara sahip olurlar.
Eğitimin Hedefleri:
Katılımcılar;
Oyunun, oyunlaştırmanın, oyun temelli öğrenmenin tanımını yapabilir,
Oyun sektörü hakkında genel bilgiye sahip olur,
Oyunlaştırmanın psikolojik ve teorik altyapısını inceler,
Oyunları oluşturan elementleri, mekanikleri, dinamikleri, bileşenleri listeleyebilir,
Oyunlaştırma tasarımı yapabilir,
Eğitim ve öğretim için yapay zeka destekli oyunlaştırma ortamları oluşturabilir,
Oyun temelli öğrenmeye dayalı öğretim planları oluşturabilir.
Ders planları ve oyunlaştırma tasarımlarında üretken yapay zekâdan etkin şekilde faydalanabilir.
Katılımcı Profili:
Eğitimde oyunlaştırma eğitimi özellikle;
Farklı branşlardan öğretmenlerin,
Kurumsal firmaların insan kaynakları departmanlarında çalışan ve yetişkin öğreniminde aktif rol alan eğitmenlerin,
Bankaların eğitim departmanlarında çalışan eğitmenlerin,
Eğitim teknolojileri ile ilgilenen teknologların,
Farklı alanlarda öğretim tasarımı çalışmalarında bulunan kişilerin,
Eğitim kurum/kuruluşlarında veya şirketlerin uzaktan eğitim departmanlarında çalışan personelin yararlanabileceği şekilde tasarlanmış olup, şirketlere özel olarak da (yeterli sayı tamamlandığında) verilebilir.
Eğitmenler:
Ercan Altuğ Yılmaz
Selame Hopurcuoğlu Yorulmaz
Zeynep Aydın
Eğitim Takvimi:
Hafta | Konu | Detaylar | Ders Notu | Ödev |
1 | Oyunlaştırmaya Giriş ve Eğitimde Oyunlaştırma
|
Bu bölümde, oyun ve oyunlaştırma kavramlarının temel ilkeleri ele alınır. Katılımcılar, oyunlaştırmanın psikolojik ve teorik altyapısını öğrenir.
Oyun elementleri, mekanikleri, dinamikleri ve bileşenleri detaylıca açıklanır. |
2. Derse kadar eğitim sonunda geliştirmek istedikleri yol haritaları belirlemek. | |
2 | Dijital Oyun ve Yapay Zeka Araçları | Bu bölümde, dijital oyun araçlarına ve yapay zekanın eğitimdeki rolüne odaklanır.
Eğitimde kullanılabilecek oyun platformları, sanal simülasyonlar, dijital araçlar ve Üretken Yapay Zeka tanıtılır. Hem çocuklar hem de yetişkinler için uygun olan oyunlaştırılmış çeşitli ortamlara ve bu ortamlarda kullanılacak çeşitli araçların kullanımı detaylıca incelenir. |
1. ödev sonunda belirledikleri yol haritası dahilinde bir plan (ders planı, proje planı) yazmak. |
Eğitim Tarihi:
25 Ocak Cumartesi 2025 10:00 – 13:00
1 Şubat Cumartesi 2025 10:00 – 13:00
Eğitim Süresi:
6 saat/2 Hafta
Eğitim Ücreti:
3800 TL (KDV Dahil)
Eğitim Yeri:
Online Eğitim
Değerlendirme ve Belgelendirme:
Program sonunda yapılan proje bazlı değerlendirme ve çoktan seçmeli sınav aracılığıyla, yüzde 70 baraj notunun üzerinde puan alan ve yüzde 70 katılım şartını karşılayan adaylara sertifika / katılım belgesi verilir.
ÖNEMLİ: Ödeme yapmadan önce kontenjan durumu kontrol etmek için 0531 305 32 05 numaralı telefonu arayabilirsiniz.
Ayrıntılı Bilgi İçin : 0531 305 32 05
ÖNEMLİ UYARI :
1. Üniversitemiz Mütevelli Heyeti Kararıyla; Sürekli Eğitim Merkezi bünyesinde eğitim alan katılımcıların, eğitim başlamadan önce bildirmek koşuluyla ve eğitime katılmaması halinde eğitim ücretinin %10’u kesilerek iade yapılacaktır. Eğitimin başlamasından sonra hiç bir suretle eğitim ücreti iadesi yapılmamaktadır.
2. Üniversite eğitimleri başka bir tarihe erteleyebilme ve iptal edebilme hakkına sahiptir. Önemle duyurulur.
3. Eğitime katılan tüm katılımcılarımız şu hususlara uyacağını peşinen kabul eder;
“6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu ve 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu hükümleri uyarınca; bu eğitimde kullanılan her türlü ses/ses kaydı, görüntü/görüntü kaydı, her türlü yazı içeren bilgi ve belge, slayt ve sunumlar ve her tür fikri mülkiyet hakkı, eğitimi veren eğitimciye aittir, yalnızca eğitimci tarafından veya eğitimcinin izni ile kullanılmaktadır ve telif hakları kapsamındadır. Bunlar herhangi bir şekilde izinsiz kayda alınamaz, kopyalanamaz, üzerlerinde değişiklik yapılamaz, kiralanamaz, ödünç verilemez, iletilemez ve yayınlanamaz. Bu eğitimde sağlanan her türlü ses, görüntü, yazı içeren hiçbir bilgi ve belge satılamaz veya herhangi bir kâr amacıyla dağıtılamaz. Başka kurum ya da kuruluşlarca dokümanlarında yayınlanamaz.”
Kurs Özellikleri
- Ders 0
- Sınav 0
- Süre 6 saat
- Yetenek Seviyesi Tüm seviyeler
- Dil Türkçe
- Öğrenciler 0
- Değerlendirmeler Evet