Dr. Melik Karabıyıkoğlu

Dr. Melik Karabıyıkoğlu

Dr. Melik Karabıyıkoğlu

1997 yılında Ankara Üniversitesi Jeofizik Mühendisliği’nden mezun oldu. 2007 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi MBA programını “Alternatif satış kanallarındaki pazarlama ve satış stratejileri” çalışması ile biteren Melik Karabıyıkoğlu, 2015 yılında Okan Üniveristesi’nde İngilizce İşletme Yönetimi Doktora Programı’nı pazarlama alanında hazırladığı “Tüketici davranışlarının perakende stratejilerine etkileri” konulu tezi ile bitirdi. Profesyonel olarak çalışma hayatına devam ettiği 2009-2012 yılları arasında Harvard Business School tarafından verilen “Harvard Manage Mentor” Programı’nı da başarı ile tamamladı.  Anadolu Üniversitesi’nde Felsefe ve Aşçılık Bölümlerini bitirdikten sonra, halen aynı üniversitenin İlahiyat Bölümü’nde kendini geliştirmeye devam etmektedir.

Üniversite yıllarında kapıdan kapıya satış konusunda o dönem alanının en iyilerinden biri olan Rainbow Türkiye ile satış profesyonelliğine adım attı. Üniversite sonrası RJ Reynolds, Frito Lay, Turkcell firmalarında  satış ve pazarlama ekiplerinde çalıştı. Kanal Yönetimi, bayi ve distribütör yönetimi, alternatif kanallarda satış yönetimi konularında çalıştı. Arnavutluk’ta Eagle Mobile’da satış direktörü olarak, perakende yönetimi, distribütör yönetimi, kurumsal satış ve satış yönetimi alanlarında çalıştı. Samsung Electronics’de profesyonel kariyerine devam etti. Envirosell Türkiye ile dünyada perakende gurusu olarak kabul edilen Paco Underhill’in bilgi ve deneyimini Türkiye’ye getirerek Paco Underhill ile projeler yaptı. Özellikle proje bazlı olarak B2B satış ve pazarlama stratejilerini uyguladı. Ayrıca Envirosell bünyesinde 30’dan fazla perakende, satış ve pazarlama projelerine liderlik ederek perakende yönetimi, mağaza yönetimi ve satış profesyoneli geliştirme stratejileri ile firmalara destek verdi. 2011 yılından itibaren yarı zamanlı ve proje bazlı eğitim şirketlerinde eğitmen ve danışman olarak çalıştı.

Satış ve pazarlama profesyonellerinin gelişimi için ortaya koyduğu “Bütünsel Gelişim Modeli”, yöneticiler için “Yöneticilikten Liderliğe” ve perakende noktaların etkinliğini ölçerek stratejiler çıkartan “Satış Noktası Etkinliği Modeli” ile şirketlere ve profesyonellere dönüşüm ve gelişim hizmeti veren Melik Karabıyıkoğlu, konferanslarda ve şirketlerde motivasyonel konuşmacı olarak sahneye çıkmanın yanında, İTU Çekirdek’te Start-up firmalara da mentorluk yapmaktadır. Melik Karabıyıkoğlu, «Satıcının Kariyer Yolculuğu: Satışta Uzmanlaşmak için Temel Bilgiler» adlı kitabı ve perakende yönetiminde satış profesyonellerine yönelik stratejiler içeren iki makalesi ve mağazacılıkta tüketici davranışları ve satın alma motivasyonları arasındaki ilişkiyi incelediği doktora tezi ile üniversitelerde de ders vermektedir. Pazarlama, satış, felsefe, insan davranışları, sosyal psikoloji ve tarih konularında araştırma yapmayı sever, yemek yapmak ve seyahat etmekten de keyif almaktadır.