EĞİTİMİN AMACI:
Kodlama; bir problemi çözebilmek için farklı bilişsel becerilerin bir arada kullanılma sürecidir. Problemi çözebilmenin ilk aşaması öncelikle verilen problemin net olarak anlaşılması ve analiz edilmesidir. Bireylere; problemlere çok yönlü çözümler sunmak, sistematik düşünmek, olayları ilişkilendirmek, farklı ve yaratıcı düşünmek, problem çözme odaklı olmak, takım çalışması yapabilme, eleştirel düşünebilme gibi özellikler kazandırır. Ayrıca çocukların bilgisayar başında harcadıkları zaman göz önüne alındığında, bu zamanı onlara fayda sağlayacak ve geliştirecek konuya yönlendirmek daha yararlı olacaktır. Bu eğitim sayesinde farklı alanlarda görev yapan uygulayıcılar, Kodlama ve Robotik Eğitimi konusunda teorik ve pratik boyutlarıyla bilgi, beceri ve yetkinlik kazanacaklardır.
EĞİTİME KİMLER KATILMALI:
Herhangi bir fakülte mezunu veya fakültelerin mezuniyet aşamasında olan son sınıf öğrencisi ya da usta öğretici yeterliliğine sahip önlisans mezunu olmak.
EĞİTİM İÇERİĞİ:
MRT STEAM ROBOTİK VE KODLAMA EĞİTMEN EĞİTİMİ DERS İÇERİĞİ |
|||
Konusu |
Tarihi |
Saati |
Adı Soyadı |
1. Kodlama Eğitimi 1. 1 Bilgisayarlar Nedir ve Nasıl Çalışır? 1. 2 İşletim Sistemleri ne işe yarar? 1. 3.Programlamaya başlamadan önce bilinmesi gerekenler 1.3.1 Assembly Nedir? 1.3.2 Makine Dili Nedir? 1.3.3 Kaynak Kod Nedir? 1.3.4 Editör Nedir? 1.3.5 Derleyici Nedir? 2. Programlama nedir? 2.1 Algoritma nedir? 2.2 Girdi ve çıktı araçları hakkında bilgi verilmesi 2.3 Programlamada hata türleri 2.4 Programa, editörünün nasıl çalıştığını anlatılması 2.5 Kod yazımı (programlama) nasıl yapılır? |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
3. Robotik Eğitimi 3.1 Robot nedir? 3.2 Robot örnekleri nelerdir? 3.3 Robotların Kullanım alanları 3.3.1 Robotlar neler yapabilir? 3.3.2 Robotlar ne yapamaz? 3.4 Robotlar nelerden oluşurlar 3.4.1 Algılayıcı (sensör) nedir? 3.4.1.1 Algılayıcılar nasıl çalışır? 3.4.1.2 Ses üreten eyleyiciler 3.4.1.3 Işık üreten eyleyiciler 3.4.2 Hareket sağlayan eyleyiciler (actuator) 3.4.2.1 DC motorlar 3.4.2.2 Step motorlar 3.4.2.3 Servo motorlar 3.4.2.4 Pistonlar 3.4.2.5 Dişli ve aktarım elemanları 3.4.3 Robot gövde yapıları ve güç kaynakları 3.5 Robot uygulamaları örnekleri videolarının izletilmesi |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
4. Robot Yapım Atölyesi 4.1 MRT 3 Seti Jimlastik Yapan Robot Yapımı |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
5. Akış Şemaları 5.1 Döngüler (Tekrarlanan İşlemler) 5.1.1 for Döngüsü, while Döngüsü, if-else 5.2 Fonksiyonlar (Tekrar Kullanılabilir Programlar) 5.2.1 Değişkenler |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
6. Robot Yapım Atölyesi 6.1 MRTDuino (Ortaokul Eğitim Seti) Döngü Uygulamaları (Trafik Işıkları Donanım ve Programlama Uygulaması) |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
7.Online Ölçme Ortamı Hazırlama |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
8.Online Anket Hazırlama |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
9. Görsel Kodlama Programları |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
10. Robot Yapım Atölyesi 10.1 Görsel Kodlama Program Uygulamaları |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
11. Kodlamanın Robota Aktarılması 11.1 Yazılmış olan kod nasıl açılır? 11.2 Yazılan kodun derlenmesi, hatalarının giderilmesi 11.3 Robot beynine (CPU) programın yüklenmesi |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ
|
12. My Robot Time Setleri Tanıtım ve Uygulamaları 12.1 New Kicky Eğitim Seti (Anaokulu Eğitim Seti) 12.3 MRT-3 Eğitim Seti (İlkokul Eğitim Seti) 12.5 Humanoid (İnsansı Robot) 12.5.1 Humanoid Robotla Futbol, Dans, Boks uygulamalarını izlemek |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
13. Robot Yapım Atölyesi 13.1 MRT-3 Eğitim Setiyle Hareketli Kayakçı Robot Yapımı 13.2 MRT-3 Eğitim Setiyle ördek Robot Yapımı 13.3 MRT-3 Eğitim Setiyle Hareketli Tren Robot Yapımı |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
14. Çocuklarda Kodlama Eğitimi 14.2 MMRT3 Set İle Helikopter Robot Yapımı 14.3 Okulöncesi için Masallarla Kodlama |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
15. Temel Elektronik Eğitimi 15.1 Elektrik Nedir? 15.2 İletken ve Yalıtkan Maddeler 15.3 Elektrik Devresi 15.4 Elektrik Gerilimi Nedir? 15.5 AC/DC Kavramları 15.6 Güç Kaynakları 15.7 Elektrik Akımı Nedir? 15.8 Elektriksel Güç 15.9 Ohm Yasası ve Direnç 15.10 Elektrik Devrelerinde Paralel ve Seri Bağlama 15.11 Kısa Devre/Açık Devre Nedir? 15.12 Sigorta Nedir? 15.13 Elektrik Devrelerinde Anahtarlama 15.14 Arduino 15.14.1 Robot, Çeşitleri, Kullanım Alanları |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
16. Arduino Yapım Atölyesi |
|
4 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
17. Robotik Öğretmeni olmak ne demektir? 17.1 STEM Nedir? 17.2 STEM Neden Önemlidir? 17.3 Kimler Robotik öğretmeni olabilir? 17.4 Robotik ve Kodlama Öğretmeni Çalışma Alanları 17.5 Türkiye’de Robotik Eğitmenliğinin Geleceği 17.6 Dünya’da Robotik ve Kodlamanın Önemi |
|
5 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
18. 3D TASARIM 18.1 Tinkercad veya Sketchup ile 3D Tasarım Eğitimi 18.2 3D Tasarım ile Ders Materyali Hazırlama 18.3 3D Tasarım ile Robotik Araç Tasarımı Yapma |
|
5 |
MRT STEAM EĞİTMENİ |
Eğitim Tarihi ve Saati: 30-31 Ocak-6-7-13-14-20-21-27 Şubat 2021 tarihinde başlayarak
Eğitim Bedeli : 2750TL (UYGULAMALI UZAKTAN EĞİTİM HER ÖĞRETMENE SET DAHİL FİYAT ) (MRT 3 -2 SETİ 2. KİTAPÇIK 24 ROBOT YAPIMI seti eğitim önesinde adresinize gönderilecektir.)
Kesin Kayıt : Aşağıda yer alan hesap numarasına transfer yaparak veya sayfa üzerinden gerekli adımları takip ederek ödeme işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.
** Katılımcılara eğitim sonunda Eğitimci Sertifikası verilecektir.
Hesap Bilgileri:
Banka Adı : TEB
Şube Adı : 37-Pendik E-5
Hesap Adı : T.C.GEDİK ÜNİVERSİTESİ
Hesap Numarası : 38388560
İban Numarası : TR53 0003 2000 0000 0038 3885 60
Ayrıntılı Bilgi İçin : 0531 305 32 05
ÖNEMLİ DUYURU: Üniversitemiz Mütevelli Heyeti Kararıyla; Sürekli Eğitim Merkezi bünyesinde eğitim alan katılımcıların, eğitim başlamadan önce bildirmek koşuluyla ve eğitime katılmaması halinde eğitim ücretinin %10’u kesilerek iade yapılacaktır. Eğitimin başlamasından sonra hiç bir suretle eğitim ücreti iadesi yapılmamaktadır. Önemle duyurulur.
Yorum Bulunmuyor!