MRT STEAM ROBOTİK VE KODLAMA EĞİTMEN EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI

EĞİTİM HAKKINDA

Tarih
19.10.2020
Süre
70 saat
Ücret
2750 TL
Eğitim Yeri
Online Eğitim

EĞİTMENLER

EĞİTİMİN AMACI:

Kodlama; bir problemi çözebilmek için farklı bilişsel becerilerin bir arada kullanılma sürecidir. Problemi çözebilmenin ilk aşaması öncelikle verilen problemin net olarak anlaşılması ve analiz edilmesidir. Bireylere; problemlere çok yönlü çözümler sunmak, sistematik düşünmek, olayları ilişkilendirmek, farklı ve yaratıcı düşünmek, problem çözme odaklı olmak, takım çalışması yapabilme, eleştirel düşünebilme gibi özellikler kazandırır. Ayrıca çocukların bilgisayar başında harcadıkları zaman göz önüne alındığında, bu zamanı onlara fayda sağlayacak ve geliştirecek konuya yönlendirmek daha yararlı olacaktır. Bu eğitim sayesinde farklı alanlarda görev yapan uygulayıcılar, Kodlama ve Robotik Eğitimi konusunda teorik ve pratik boyutlarıyla bilgi, beceri ve yetkinlik kazanacaklardır.

EĞİTİME KİMLER KATILMALI:

Herhangi bir fakülte mezunu veya fakültelerin mezuniyet aşamasında olan son sınıf öğrencisi ya da usta öğretici yeterliliğine sahip önlisans mezunu olmak.

EĞİTİM İÇERİĞİ:

                              MRT STEAM ROBOTİK VE KODLAMA

                                  EĞİTMEN EĞİTİMİ DERS İÇERİĞİ

Konusu

Tarihi

Saati

Adı Soyadı

1. Kodlama Eğitimi

1. 1 Bilgisayarlar Nedir ve Nasıl Çalışır?

1. 2 İşletim Sistemleri ne işe yarar?

1. 3.Programlamaya başlamadan önce bilinmesi gerekenler                                          

1.3.1 Assembly Nedir?

1.3.2 Makine Dili Nedir?

1.3.3 Kaynak Kod Nedir?

1.3.4 Editör Nedir?

1.3.5 Derleyici Nedir?

2. Programlama nedir?

2.1 Algoritma nedir?

2.2 Girdi ve çıktı araçları hakkında bilgi verilmesi

2.3 Programlamada hata türleri

2.4 Programa, editörünün nasıl çalıştığını anlatılması

2.5 Kod yazımı (programlama) nasıl yapılır?

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

3. Robotik Eğitimi

3.1 Robot nedir?

3.2 Robot örnekleri nelerdir?

3.3 Robotların Kullanım alanları

3.3.1 Robotlar neler yapabilir?

3.3.2 Robotlar ne yapamaz?

3.4 Robotlar nelerden oluşurlar

3.4.1 Algılayıcı (sensör) nedir?

3.4.1.1 Algılayıcılar nasıl çalışır?

3.4.1.2 Ses üreten eyleyiciler

3.4.1.3 Işık üreten eyleyiciler

3.4.2 Hareket sağlayan eyleyiciler (actuator)

3.4.2.1 DC motorlar

3.4.2.2 Step motorlar

3.4.2.3 Servo motorlar

3.4.2.4 Pistonlar

3.4.2.5 Dişli ve aktarım elemanları

3.4.3 Robot gövde yapıları ve güç kaynakları

3.5 Robot uygulamaları örnekleri videolarının izletilmesi

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

4. Robot Yapım Atölyesi

4.1 MRT 3 Seti Jimlastik Yapan Robot Yapımı

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

5. Akış Şemaları

5.1 Döngüler (Tekrarlanan İşlemler)

5.1.1 for Döngüsü, while Döngüsü, if-else

5.2 Fonksiyonlar (Tekrar Kullanılabilir Programlar)

5.2.1 Değişkenler
5.2.2 Liste ve Dizilerin Kullanımı (Çoklu Değişken) 

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

6. Robot Yapım Atölyesi

6.1 MRTDuino (Ortaokul Eğitim Seti) Döngü Uygulamaları  (Trafik Işıkları Donanım ve Programlama Uygulaması)

6.2 MRT 3 Seti MRobot Yapımı

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

7.Online Ölçme Ortamı Hazırlama

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

8.Online Anket Hazırlama

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

9. Görsel Kodlama Programları     
9.1 Görsel Kodlama Program Çeşitleri
9.1.1 Google Blockly
9.1.2 Blockly Code Editor
9.1.3 Scratch ( MIT)
9.1.4 MRT Duino (Ortaokul Eğitim Seti)

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

10. Robot Yapım Atölyesi

10.1 Görsel Kodlama Program Uygulamaları
10.1.1 Scratch Uygulamaları
10.1.2 Blockly Uygulamaları
10.1.3 Code Studio Uygulamaları
10.2 Program Uygulama Paylaşma

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

11. Kodlamanın Robota Aktarılması

11.1 Yazılmış olan kod nasıl açılır?

11.2 Yazılan kodun derlenmesi, hatalarının giderilmesi

11.3 Robot beynine (CPU) programın yüklenmesi

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

 

12. My Robot Time Setleri Tanıtım ve Uygulamaları

12.1 New Kicky Eğitim Seti (Anaokulu Eğitim Seti)
12.2 Brain A-B Eğitim Seti (Anaokulu Eğitim Seti)

12.3 MRT-3 Eğitim Seti (İlkokul Eğitim Seti)
12.3 MRT-5 Eğitim Seti (  Ortaokul Eğitim Seti )

12.5 Humanoid (İnsansı Robot)

12.5.1 Humanoid Robotla Futbol, Dans, Boks uygulamalarını izlemek

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

13. Robot Yapım Atölyesi

13.1  MRT-3 Eğitim Setiyle Hareketli   

Kayakçı  Robot Yapımı

13.2  MRT-3 Eğitim Setiyle ördek  Robot Yapımı

13.3  MRT-3 Eğitim Setiyle  Hareketli Tren Robot Yapımı

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

14. Çocuklarda Kodlama Eğitimi
14.1 MRT3 Set ile Hareketli Tank Yapımı

14.2 MMRT3 Set İle Helikopter Robot Yapımı

14.3 Okulöncesi için Masallarla Kodlama

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

15. Temel Elektronik Eğitimi

15.1 Elektrik Nedir?

15.2 İletken ve Yalıtkan Maddeler

15.3 Elektrik Devresi

15.4 Elektrik Gerilimi Nedir?

15.5 AC/DC Kavramları

15.6 Güç Kaynakları

15.7 Elektrik Akımı Nedir?

15.8 Elektriksel Güç

15.9 Ohm Yasası ve Direnç

15.10 Elektrik Devrelerinde Paralel ve Seri Bağlama

15.11 Kısa Devre/Açık Devre Nedir?

15.12 Sigorta Nedir?

15.13 Elektrik Devrelerinde Anahtarlama

15.14 Arduino

15.14.1 Robot, Çeşitleri, Kullanım Alanları
15.14.2 Hareket, Işık, Ses Sağlayan eyleyiciler
15.14.3 Sensörler, Sensör Çeşitleri

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

16. Arduino Yapım Atölyesi
16.1 Arduino Uygulamaları

 

4

MRT STEAM EĞİTMENİ

17. Robotik Öğretmeni olmak ne demektir?

17.1 STEM Nedir?

17.2 STEM Neden Önemlidir?          

17.3 Kimler Robotik öğretmeni olabilir?

17.4 Robotik ve Kodlama Öğretmeni Çalışma Alanları

17.5 Türkiye’de Robotik Eğitmenliğinin Geleceği

17.6 Dünya’da Robotik ve Kodlamanın Önemi

 

5

MRT STEAM EĞİTMENİ

18. 3D TASARIM

18.1 Tinkercad veya Sketchup ile 3D Tasarım Eğitimi

18.2 3D Tasarım ile Ders Materyali Hazırlama

18.3 3D Tasarım ile Robotik Araç Tasarımı Yapma

 

5

MRT STEAM EĞİTMENİ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğitim Tarihi ve Saati: 19-31 EKİM 2020 tarihinde başlayarak 

Eğitim Bedeli : 2750TL   (UYGULAMALI UZAKTAN EĞİTİM HER ÖĞRETMENE SET DAHİL FİYAT  ) (MRT 3 -2 SETİ 2. KİTAPÇIK 24  ROBOT YAPIMI seti eğitim önesinde adresinize gönderilecektir.)

Kesin Kayıt : Aşağıda yer alan hesap numarasına transfer yaparak veya sayfa üzerinden gerekli adımları takip ederek ödeme işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.

** Katılımcılara eğitim sonunda Eğitimci Sertifikası verilecektir.

Hesap Bilgileri:

Banka Adı                    : TEB

Şube Adı                     : 37-Pendik E-5

Hesap Adı                   : T.C.GEDİK ÜNİVERSİTESİ

Hesap Numarası         : 38388560

İban Numarası             : TR53  0003  2000  0000  0038  3885  60

 

Ayrıntılı Bilgi İçin : 0531 305 32 05

ÖNEMLİ DUYURU: Üniversitemiz Mütevelli Heyeti Kararıyla; Sürekli Eğitim Merkezi bünyesinde eğitim alan katılımcıların, eğitim başlamadan önce bildirmek koşuluyla ve eğitime katılmaması halinde eğitim ücretinin %10’u kesilerek iade yapılacaktır. Eğitimin başlamasından sonra hiç bir suretle eğitim ücreti iadesi yapılmamaktadır. Önemle duyurulur.

 

 

 

 

 

Ön Kayıt Formu

Online Eğitim