YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN E-TİCARET SERTİFİKA PROGRAMI-NİŞANTAŞI

Eğitim Programının Amacı

Dünyada ve Türkiye’de her yıl düzenli olarak büyümeye devam eden e-ticaret ekosistemi, şüphesiz ki şu an cazip bir mecra durumunda. Hem bireysel, hem kurumsal anlamda sayısız girişimcilik teşebbüsü ve düşüncesi mevcut. Ancak, her  teşebbüs, girişime dönüşmüyor ya da her girişim başarılı olamıyor. Bunda en önemli sebeplerden birisi, e-ticaretle ilgili yeterli bilgiye sahip olmadan, yeterli etüt ve fizibilite çalışmasına girmeden sadece “iyi bir fikir” veya “sermaye” temelinden yola çıkmak oluyor. Bu program bu eksikliği doldurmak adına bir e-ticaret başlangıç eğitimi olarak hazırlandı. Katılımcıların gerektiğinde kendi e-ticaret sitelerini kurarak, kendi dijital pazarlama aksiyonlarını uygulayabilecekleri bir içerik ve metodoloji ile tasarlandı.

 

Eğitime Kimler Katılabilir?

E-Ticaret Sitesi Sahipleri,
E-Ticaret Şirketlerinin Alt – Orta ve Üst Düzey Yöneticileri,
Yönetici Adayları,
E-Ticaret Girişimcileri,
Evde çalışmak isteyen ev hanımları  ve  tüm İlgilenenler.

 

Eğitim İçeriği

MODÜL NO

              MODÜL

                                   KONULAR

      KAZANILAN YETKİNLİKLER

SÜRE (Saat)

1

E-Ticarete Giriş

  • Girişimcilik Süreçleri
  • İş Modeli
  • İş Modeli Kanvası
  • İş Planı
  • Kendi iş modelini tasarlayıp, hazırlayabilir.
  • Değer önerisi oluşturabilir.
  • İş planı hazırlamaya yönelik temel mantığı bilir.

4

2

E-Ticarete Hazırlık

  • E-Ticaret nedir?
  • E-Ticaretin Avantajları
  • E-Ticaretin Dezavantajları
  • Küresel E-Ticaret
  • Türkiye’de E-Ticaret
  • E-Ticaret İş Modelleri
  • E-Ticaret hakkında genel bilgiye sahiptir.
  • Kendi E-Ticaret iş modelini oluşturabilir.

3

3

Teknik Altyapı

  • Web Dünyası
  • Web Sitesine Giriş
  • E-Ticaret Sitesine Giriş
  • Uygulamalı E-Ticaret Sitesi Kurulumu
  • Sosyal Medya Hesaplarının Bağlanılması
  • Google Analytics’e Giriş
  • İş planına göre nasıl bir E-Ticaret sitesi kuracağını bilir.
  • Domain Hosting kavramlarını tanır ve bunları alabilir.
  • Hazır E-Ticaret yazılımlarını bilir.
  • E-Ticaret yazılımını dışarıya yazdıracaksa, site tasarımını yapabilir ve neler isteyeceğini bilir.
  • Wordpress ile kendi E-Ticaret sitesini yapabilir.
  • Site ayarlarını yapabilir.
  • Siteye ürün girebilir.
  • Ürünleri daha efektif hale getirebilir.
  • Kategorilendirme işlemlerini yapabilir.
  • Kargo ve Ödeme Yöntemlerini bilir ve sitesinde uygular.
  • Müşteri tarafından gizlilik seçeneklerini ve hesabım sayfası inceliklerini bilir ve uygular
  • Web sitesi bittikten sonra temel yapılması gerekenleri bilir.
  • Piksel Kod ve Google Analytics hakkında temel bilgiye sahiptir.

19

4

Operasyon

  • Tedarik Zinciri Yönetimi
  • Ürün Yönetimi
  • Lojistik ve Depolama
  • Sevkiyat ve Kargolama

 

  • Kendi tedarik zincirini kurabilir.
  • Ürün ve kategori yönetebilir.
  • Lojistik, depolama, sevkiyat ve kargolama süreçlerine hakimdir.

 

 

2

5

Pazarlama

  • E-Ticaret ve Dijital Pazarlama
  • E-Ticaret ve Sosyal Medya Pazarlama
  • E-Ticaret ve İçerik Pazarlaması 
  • E-Ticaret ve SEO
  • E-Ticaret ve Adwords
  • E-Ticaret konusunda dijital pazarlamada hangi kanalları kullanabileceği bilir.
  • E-Ticaret konusunda sosyal medyayı nasıl kullanacağını bilir.
  • Markalarını platformlarda konumlandırabilir.
  • Kendi sosyal medyalarını yönetir.
  • Hangi araçları kullanabilecekleri, hangi reklam modellerinden yararlanabilecekleri ve etkili reklamları nasıl oluşturup, ölçüp, yönetecekleri konusunda beceri sahibi olurlar.
  • E-Ticaret konusunda içerik pazarlamasını nasıl yapabileceklerini bilirler, doğru içerikler oluşturabilirler.
  • E-Ticaret sitelerine temel düzey SEO yapabilirler.
  • Google Adwords reklamlarından nasıl yararlanabilecekleri bilirler.
  • Google Adwords reklamları oluşturabilirler,  ölçebilirler, optimize edebilirler.

35

6

E-Ticaret Hukuku

  • E-Ticareti düzenleyen kanun ve uygulamalar
  • E-Ticareti düzenleyen kanun ve uygulamaları bilir.

3

7

Finansal Kaynaklara Erişim

  • Neden Dış Finansman
  • Finansal Kaynaklar
  • Finansal Kaynakların Karşılaştırılması
  • Girişimcilik Destekleri
  • Finansal kaynakları tanır.
  • Hangi durumlarda hangi finansal kaynağa ulaşacağını bilir.

4

 

TOPLAM

 

 70

Eğitim Sırasında Gerekenler:

Tüm katılımcılar yanlarında Laptop getirmelidirler.
Tüm katılımcıların birer Google hesabı olmalıdır.
Tüm katılımcıların Facebook ve Instagram hesapları açılmış olmalıdır.
Reklam uygulaması sırasında kullanabilmek adına kredi kartları internetten alışverişe açık durumda olmalıdır.
 

Eğitim Metodu: Sınıf içi eğitim, uygulama ve vaka çalışmaları

Eğitim Baş. Tarihi: 07 Ekim 2019 ( iki hafta 10 gün, hafta içi)

Eğitim Yeri : NİŞANTAŞI Yerleşkesi

Eğitim Süresi: 70 saat

Eğitim Bedeli: 3500

                                                                Eğitim Sonunda Katılımcılara Sertifika Verilecektir.

 

 

 

 

 

 


Ön Bilgi ve Kayıt Formu

Nişantaşı Yerleşkesi